Landelijke India Werkgroep

Branded Childhood

How garment brands contribute to low wages, long working hours, school dropout and child labour in Bangladesh

by
SOMO and Stop Child Labour
January 2017

De gemiddelde werknemer in de Bengalese kledingindustrie krijgt slechts een derde betaald van wat wordt beschouwd als een leefbaar loon. Lage lonen en lange werktijden blijken een belangrijke rol te spelen bij de beslissing van ouders om hun kinderen van school te halen en uit werken te sturen. Veel internationale kledingmerken, waaronder H&M, C&A, Esprit, Marks & Spencer, GAP, VF Corporation en Kmart Australia, dragen bij aan deze situatie.
Dit zijn belangrijke bevindingen van het rapport Branded Childhood gepubliceerd door de Stop Kinderarbeid coalitie en SOMO. Bijna 50% van de textiel geproduceerd in Bangladesh wordt geëxporteerd naar de Europese Unie. Daarom moeten internationale merken en retailers er voor zorgen dat de rechten van alle werknemers én hun kinderen worden gerespecteerd. [PERSBERICHT]


The average worker in the Bangladeshi garment industry is getting paid only one third of what is considered to be a living wage. Low wages and long working hours have been found to play a key role in parents’ decisions to take their children out of school and let them work in various jobs. Many international garment brands, including but not only H&M, C&A, Esprit, Marks & Spencer, GAP, VF Corporation and Kmart Australia, contribute to this situation.
These are important findings of the report
Branded Childhood that is published by Stop Child Labour and SOMO. Almost 50% of the textiles produced in Bangladesh are exported to the European Union. International brands and retailers should therefore play a key role in ensuring that the rights of all workers and their children are respected. [PRESS RELEASE]



India Committee of the Netherlands / Landelijke India Werkgroep - January 24, 2017